Nuffnang

Tuesday, February 26, 2013

Pembangkang Keluarkan Manifesto Basi Sekali Lagi! - Abg Jo

Parti pembangkang semakin lemah dan ini jelas kelihatan apabila mereka tidak serius dalam mengeluarkan Manifesto PRU13 mereka.  Agenda Buku Jinggay yang mereka sendiri telah sedar bahawa agenda ini tidak boleh digunapakai di seluruh Malaysia namun tetap menjadi perjuangan Pakatan Haram yang hambar akibat kekurangan modal.

Tidak hairanlah pihak pembangkang masih kucar-kacir dalam mengeluarkan manifesto, kerana bagi mereka, manifesto ini untuk kegunaan toyol dan tolol dalam pengikut mereka.  Mungkin mereka sendiri tidak faham kepentingan manifesto dalam kempen.  Mereka perlu ada manifesto walaupun tidak akan ditunaikan kerana ianya bukan janji seperti yang dimaklumkan oleh salah seorang Menteri Besar kerajaan pembangkang yang cuma bernasib baik pada PRU12 yang lepas. 

Mungkin selepas ini mereka cuma putih mata kerana rakyat sudah dapat menilai sendiri apabila memberi mandat buta kepada kerajaan pembangkang kerana pencapaian pihak pembangkang didapati lebih lemah jika dibandingkan dengan kerajaan BN sekarang ini.  

Bukan itu sahaja, dalam isu pemilihan Perdana Menteri pun tidak begitu jelas kerana mereka masing-masing sudah mengakui bahawa kerajaan BN sahaja yang layak memerintah.  Orang Pakatan Haram pun tidak berani menyerahkan nasib mereka kepada Anwar Ibrahim mahu pun Hadi Awang atau Karpal Singh!  Mereka sedar bahawa kekecewaan mereka akan menjadi lebih teruk sekiranya Pakatan Haram memerintah.  

Puak-puak Anwarinas adalah terdiri daripada golongan oportunis yang sanggup menjanjikan bulan dan bintang demi meraih undi yang tidak mungkin akan dilaksanakan sekiranya mereka diberi mandat kerana mereka jelas kurang kepakaran untuk mentadbir negara.  Mereka cuma pandai berpolitik dan layak duduk di kedai kopi untuk mengecam dan menyelar sebarang projek pembangunan yang dibawa oleh kerajaan.  

Inilah akibatnya apabila tamak kepada kuasa, harta dan pangkat.  Pakatan Haram mungkin lupa bahawa semua ahli pakatan haram adalah golongan yang kecewa dan tidak diguna oleh orang Barisan Nasional kerana mereka tidak suci, kurang mahir dan pecah amanah dalam parti.  

Bukan sahaja seorang malah semua ahli pakatan haram adalah orang yang kecewa, tamak dan mengamal budaya seks songsang mahu pun di luar tabii yang tidak dapat diterima dalam Barisan Nasional.  Ini menyebabkan mereka saling mengecam dan tidak percaya antara satu sama lain kerana mereka masing-masing tamak haloba dan sentiasa khianat-mengkhianati walaupun di dalam keluarga apatah lagi di dalam parti.
Manifesto Pembangkang Basi - Abang Johari 
 
KUCHING, 26 Feb (Bernama) -- Manifesto Pilihan Raya Umum Ke-13 yang dibentangkan oleh pembangkang semalam adalah perkara basi dan jelas menggambarkan kecelaruan dalam pakatan mereka, kata Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), Datuk Amar Abang Johari Tun Openg di sini, hari ini.

Menurutnya kandungan manifesto berkenaan seolah-olah dikitar semula daripada agenda Buku Jingga yang dibentangkan oleh pakatan pembangkang sebelum ini.

Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri dialog bersama pengusaha-pengusaha industri pelancongan di sini, beliau berkata selain gagal memperkenalkan sesuatu yang baharu, pakatan pembangkang ini juga gagal menjelaskan tentang kepimpinan mereka sekiranya mereka dapat membentuk kerajaan.

"Mereka masih bercelaru (tentang siapa yang akan menjadi Perdana Menteri jika dapat menubuhkan kerajaan).

"Sekejap mereka katakan (pemimpin pembangkang, Datuk Seri) Anwar (Ibrahim). Kemudian orang lain. Bagi mereka, sesiapa sahaja (di kalangan mereka) boleh menjadi Perdana Menteri," katanya.

Abang Johari yang juga Menteri Pelancongan dan Menteri Perumahan Sarawak mengulas manifesto pakatan pembangkang yang antara lain menjanjikan usaha memerangi rasuah, penurunan harga minyak dan pendidikan percuma.

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites