Nuffnang

Monday, September 10, 2012

Belia Harus Ceburi Larian Lasak Dan Sukan Ekstrem!


Belia sekarang harus dilatih untuk menceburi larian lasak dan sukan ekstrem! Ini dapat membina kecekalan hati dan semangat mereka untuk terus ke hadapan.

Sukan sedemikian dapat mengikis gejala negatif dan hidup dalam ketakutan. Tidak hairan remaja sekarang lebih ramai yang pemalu dan tidak berani merebut peluang!

Semoga dengan adanya lebih banyak penganjur larian lasak dan sukan ekstrem maka remaja dan belia lebih cekal dan berani dalam mengharungi liku-liku kehidupan yang penuh cabaran ini.


SABERKAS galak belia sertai sukan

Utusan Borneo 10 September 2012, Isnin



SEDIA, MULA: Tai melakukan simbolik pelepasan peserta Larian Tahunan Ketiga SABERKAS Unit Borneo Eco Trek.

SIBU: Pertubuhan Kebangsaan Belia Bersatu Sarawak (SABERKAS) sentiasa menggalak dan menyokong golongan belia menyertai acara sukan untuk mengamalkan gaya hidup sihat.

Presiden SABERKAS Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg berkata, penyertaan belia penting untuk sentiasa mengekalkan tahap kecergasan yang lebih baik dalam menjalani kehidupan harian.

“Mengamalkan gaya hidup sihat menerusi penglibatan dalam aktiviti riadah dapat membantu mengekalkan tahap kecergasan yang lebih baik dan mencegah penyakit.

“Selain itu, kita turut dapat mengeratkan hubungan silaturahim tanpa mengira latar belakang, bangsa dan agama,” jelasnya.

Abang Johari berkata demikian menerusi teks ucapannya yang dibaca oleh Naib Presiden SABERKAS Jason Tai ketika menyempurnakan Upacara Pelepasan Peserta Larian Tahunan Ketiga SABERKAS Unit Borneo Eco Trek di YMCA, kelmarin.

Katanya SABERKAS adalah pertubuhan terbesar yang telah memberikan inspirasi kepada golongan belia dalam pelbagai aspek tanpa mengira latar belakang, agama, kaum dan bangsa.

“Saya berharap lebih banyak penganjuran aktiviti seperti larian lasak dan sukan ekstrem akan melibatkan lebih ramai golongan belia dalam usaha menyokong usaha mengamalkan gaya hidup sihat,” ujarnya yang juga Menteri Perumahan dan Menteri Pelancongan.

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites