Nuffnang

Sunday, November 27, 2011

No Entri!!?? PBB Hormati Keputusan Rasmi SPDP: Abang Joe

PBB menghormati keputusan rasmi SPDP mengenai pemecatan Entri.  Keputusan yang dibuat pada Jumaat lepas memang mengejutkan dunia politik Sarawak?!!  Berhubungan dengan perkara demikian juga Presiden BN Sarawak akan bertemu dengan Majlis Tertinggi SPDP di atas tindakan disiplin yang dikenakan ke atas SPDP 5!!??
PBB tidak akan buka pintu kepada Entri: Abang Johari

Utusan Borneo on November 27, 2011, Sunday

KUCHING: Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) tidak akan membuka pintu kepada Datuk Sylvester Entri Muran sebagai menghormati keputusan pucuk pimpinan Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP).

Demikian kata Timbalan Presiden PBB Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg ketika diminta mengulas mengenai kesediaan PBB untuk menerima bekas Naib Presiden SPDP itu yang dipecat parti pada Jumaat lepas.

“Tidak. Kami perlu menghormati di kalangan parti komponen. Malahan, Tan Sri William Mawan (Presiden SPDP) telah membuat kenyataan jelas, yang harus kita hormati.

“Bagaimanapun, kita tidak mahu masuk campur dalam perkara ini, ini masalah mereka dan biarkan ia tenang dahulu,” katanya pada sidang media selepas menyempurnakan pelepasan Jelajah Borneo Bersama Ducati Multistrada di sini, semalam.

Abang Johari yang enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu berkata, beliau yakin segala kekeruhan yang berlaku terhadap parti itu, pasti akan kembali pulih.

“Bagi saya, segala apa yang berlaku ini pasti akan pulih… itu yang saya rasakan,” tegas Menteri Pelancongan itu.

Jumaat lepas, Presiden SPDP mengumumkan Entri, seorang anggota SPDP 5 dipecat selain mengumumkan Naib Presiden Datuk Tiki Lafe, juga Ahli Parlimen Mas Gading tidak akan dicalonkan semula mempertahankan kerusinya pada Pilihan Raya Umum akan datang.

Mawan pada sidang media mengumumkan penyingkiran Entri menegaskan SPDP akan menentang usaha Entri menyertai parti komponen BN yang lain.

“SPDP akan menentang mana-mana parti komponen BN yang menerima Entri masuk,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites