Nuffnang

Saturday, August 11, 2012

Abang Jo Yakin Fadillah Mampu Menang Besar di Petra Jaya!!

Abang Johari telah memberi jaminan bahawa Fadillah mampu pertahan Petra Jaya pada PRU13 kelak! Beliau berkata demikian ketika menyampaikan sumbangan di Masjid Darul Hannah di Jalan Patinggan. 

Fadillah mampu mendapat majoriti besar berdasarkan sokongan padu yang sedia ada. 
Fadillah mampu pertahan Petra Jaya

by Wan Ali Amit. Utusan Borneo 12 Ogos 2012, Ahad

Mampu menang dengan majoriti besar berdasarkan sokongan padu rakyat

KUCHING: Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg yakin Ahli Parlimen Petra Jaya Datuk Fadillah Yusof mampu mempertahankan kerusinya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti.

Beliau berkata Fadillah mampu memenangi kerusi Petra Jaya dengan majoriti besar berdasarkan sokongan padu rakyat di kawasan terbabit.

“Kita yakin Fadillah mampu menang besar dalam PRU13 akan datang,” katanya ketika berucap pada Program Ihsan Ramadan dan Aidilfitri di Masjid Darul Hannah, Kampung Patingan, di sini semalam.

Majlis itu dianjurkan oleh Pergerakan Pemuda dan Wanita PBB Satok dengan kerjasama Yayasan 1MDB.

Seramai 220 orang penerima daripada 12 kampung sekitar bandar raya ini menerima sumbangan berupa wang tunai, kuih-muih dan beras (sumbangan BERNAS).

Abang Johari berkata tiga elemen penting iaitu aman, perpaduan kukuh dan kerajaan yang bertanggungjawab merupakan simbol kejayaan rakyat negara ini.

Katanya dalam suasana negara yang aman kita dapat melaksanakan pelbagai program pembangunan untuk kesejahteraan dan perpaduan rakyat.

“Dengan perpaduan kukuh rakyat segala program pembangunan yang kita rancang mampu dilaksanakan dengan sebaik-baiknya.

“Justeru, kerajaan yang bertanggungjawab dan prihatin sudah pastinya dapat memelihara kebajikan dan membantu rakyat,” katanya.

Hadir sama Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Fadillah Yusof, Ketua wanita PBB Satok Senator Dayang Madinah Tun Abang Openg, Ketua Pemuda Satok Irwan Zulkarnaen Hasbi dan Pengerusi Lembaga Amanah Khairat Kampung Patingan Datuk Seri Safri Awang Zaidel.

Abang Johari menarik perhatian bahawa program itu merupakan acara tahunan bagi membantu mereka yang kurang berupaya untuk sama-sama meraikan Hari Raya.

Beliau berharap dengan sumbangan itu dapatlah meringankan beban mereka dan keluarga untuk bersama-sama masyarakat Islam lain bergembira menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti.

“Kita percaya kerjasama dan semangat perpaduan seperti itu dapat diperkukuhkan bagi menjamin kejayaan program pembangunan,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites