Nuffnang

Wednesday, August 8, 2012

Lagi Bubur Lambuk Diagih di Parlimen Petra Jaya!

Menjelang bulan Ramadan ini semakin banyak pula persatuan kebajikan turun padang untuk meringankan beban di bulan Ramadan.  Ini tidak kurang dengan penglibatan Persatuan Kebajikan Petra Jaya.  Sebanyak 700 lagi bubur lambuk diagihkan semamsa Program Bubur Lambuk PKPJ yang dihadiri oleh ahli Parlimen Petra Jaya, Datuk Fadillah Yusof bersama Pengerusi PKPJ Datin Amar Juma'ani dan Datuk Bujang Ulis.  

Program ini juga akan diteruskan kesemua kawasan DUN di sekitar Parlimen Petra Jaya.  Semoga usaha mereka ini mendapat berkat dan rahmat. 
Bubur lambuk terus diagih

by Wan Ali Amit. Utusan Borneo 7 Ogos 2012,Selasa

BUBUR LAMBUK: Juma’ani (tengah) menyampaikan bubur lambuk kepada penduduk sambil diperhatikan oleh Fadillah (kiri) dan Zamahari (kanan) di Samariang, Petra Jaya, Kuching kelmarin.

KUCHING: Sebanyak 700 bungkusan bubur lambuk telah diagihkan sepanjang Program Bubur Lambuk Persatuan Kebajikan Petra Jaya (PKPJ) yang bermula Sabtu lalu.

Sementara kelmarin (Ahad), pengagihan bubur lambuk PKPJ itu telah diadakan di Kampung Samariang Jaya, Fasa II dan disampaikan oleh Ahli Parlimen Petra Jaya, Datuk Fadillah Yusof bersama Pengerusi PKPJ Datin Amar Juma’ani Tuanku Bujang.

Hadir sama pada program tersebut ialah Timbalan Residen Kuching Zamahari Saidi, Pengerusi Surau Darul Amin Datuk Bujang Ulis dan AJK persatuan terbabit.

Jurucakap penganjur, Mohamad Abdullah Zaidel berkata pada tahun ini PKPJ telah mengambil ketetapan untuk melaksanakan program terbabit sebanyak empat kali iaitu pada setiap hari Sabtu dan Ahad bermula di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Satok dan diikuti DUN Samariang, DUN Tupong, DUN Pantai Damai dan DUN Demak Laut.

“Sebanyak tiga periuk besar telah disediakan untuk diagihkan kepada penduduk kawasan terbabit bermula jam 4.30 petang,” katanya.

Beliau berkata, program itu merupakan sebahagian daripada aktiviti tahunan PKPJ di samping aktiviti kebajikan lain.

“Semoga dengan adanya program amal seperti ini dapat meningkatkan pahala dan keberkatan pada bulan puasa yang mulia ini,” katanya.

Beliau menarik perhatian bahawa PKPJ adalah sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkan bagi menjalankan aktiviti kebajikan untuk penduduk kawasan Parlimen Petra Jaya dan Santubong.

Di samping kerja-kerja amal, PKPJ turut mengadakan aktiviti lain seperti pemeriksaan kesihatan, sumbangan kerusi roda kepada yang memerlukan, bantuan kepada mangsa kebakaran dan lawatan rumah ke rumah melawat pesakit yang daif.

Begitu pun tambahnya, kejayaan penganjuran setiap aktiviti-aktiviti itu hanya dapat direalisasikan dengan adanya kerjasama, penglibatan dan keprihatinan individu yang telah memberi keceriaan kepada semua demi memastikan kesinambungan PKPJ.

“Justeru, segala usaha yang telah kita sama-sama gemblengkan mudah-mudahan diberkati seterusnya memberi manfaat kepada masyarakat setempat,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites