Nuffnang

Friday, August 3, 2012

Kelantan Bakal Dapat Royalti Minyak Tunai!!

Najib dikhabar telah menjemput MB Kelantan untuk membincangkan isu royalti minyak buat Kelantan.  Malah Nik Aziz turut gembira kerana bayaran akan dibuat dalam bentuk tunai.  Ikutilah kupasan oleh bujangsenangbn.
NAJIB SETUJU BINCANG ISU ROYALTI

Oleh bujangsenangbn 4 Ogos 2012

SHAH ALAM – Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat awal pagi ini memberitahu bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menghantar surat kepada beliau memintanya menghantar wakil untuk membincangkan pembayaran royalti minyak untuk Kelantan. Menurut beliau, surat itu dihantar kepada beliau semalam. Perkara ini dimaklumkan oleh Nik Aziz kepadaHarakahdaily sebaik sahaja selesai solat Subuh di masjid berhampiran rumahnya di Pulau Melaka, Kota Bharu pagi ini.

Beliau turut memaklumkan berita ini dalam tazkirah Subuh yang disampaikan beliau sebaik sahaja selesai solat Subuh di Masjid Pulau Melaka, bersebelahan rumahnya pagi ini. “Surat ini diterima oleh Setiausaha Sulit saya, Encik Rosdi (Mohamad). Tetapi kerana hari cuti, dia baru bagi kepada saya,” kata Nik Aziz. Sebelum menghantar wakil Kelantan untuk berunding, Nik Aziz berkata, beliau akan menghadap Sultan Kelantan untuk membincangkan perkara tersebut.
Yang menariknya, istilah yang digunakan dalam surat ini adalah pembayaran ‘bayaran tunai’. Nik Aziz menyambut baik keputusan kerajaan ini dan menyifatkannya sebagai keberkatan bulan Ramadan. “Semoga ALLAH membuka pintu hati kerajaan Pusat selepas jawatankuasa ini bersidang,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites