Nuffnang

Saturday, July 21, 2012

Medan Niaga Satok mula operasi hari ini

Utusan Borneo 21 Julai 2012, Sabtu


KUCHING: Medan Niaga Satok Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) mula beroperasi hari ini dengan menyediakan gerai-gerai Bazar Ramadan.
Pengarah FAMA Negeri Paza Dan berkata, pihaknya menyediakan sebanyak 104 buah gerai pelbagai di Bazar Ramadan sepanjang bulan puasa ini.

Menurutnya, Bazar Ramadan anjuran bersama Dewan Bandaraya Kuching Utara (DBKU), BERNAS dan FAMA itu dibuka awal petang hingga jam 12 malam.

“Selain menjual pelbagai produk makanan, minuman termasuk juadah berbuka puasa, Bazar Ramadan ini juga menyediakan keperluan menyambut Hari Raya Aidilfitri,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Menurut Paza, pihak FAMA mengenakan sewa berpatutan kepada para usahawan tempatan untuk mempromosikan pelbagai produk mereka di bazar itu.
Beliau menambah, selain menempatkan Bazar Ramadan, Medan Niaga Satok yang bakal beroperasi sepenuhnya pada September depan juga menyediakan pasar basah, sayur-sayuran dan ternakan.

“Kami berharap orang ramai terutama warga kota dan penduduk sekitar akan dapat berkunjung ke bazar terbabit untuk mendapatkan barangan keperluan mereka,” katanya.

Hadir sama pada sidang media itu, Ketua Unit Medan Niaga Satok Abdul Aziz Abdullah dan Pengurus Medan Niaga Satok Ahmad Morshidi.

Sementara itu, Paza berkata, Bazar Ramadan Medan Niaga Satok itu akan dirasmikan oleh Menteri Perumahan dan Pelancongan, Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg pada hari Rabu, 25 Julai ini.

Beliau menarik perhatian, Medan Niaga Satok merupakan ‘One Stop Centre’ bagi penduduk sekitar bandar raya ini untuk mendapatkan barangan keperluan mereka.

“Kami berharap Medan Niaga Satok bakal menjadi sebuah tempat membeli-belah yang terkemuka, selain sebagai destinasi tumpuan ramai,” katanya.

- Posted using BlogPress from my New iPad

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites