Nuffnang

Tuesday, July 10, 2012

Zon Komunikasi Pintar Satok Bakal Beroperasi Bulan Depan.


Penduduk DUN Satok bakal menikmati perkhidmatan internet percuma. ADUN Satok berjanji akan membayar perkhidmatan internet percuma ini bagi membolehkan penduduk di Satok membincangkan masalah mereka secara atas talian dalam Zon Komunikasi Pintar Satok.

Rupa-rupanya penduduk di bandar pun tidak ketinggalan untuk menikmati perkhidmatan wayarless jalur lebar. ADUN Satok sudah mengenal pasti dan mengetahui tidak semua isi rumah yang peka untuk cenderung kepada IT. Oleh itu, beliau telah mengambil inisiatif dengan membawa IT ke rumah di sekitar Satok.

Syabas kepada usaha pemimpin kita yang proaktif dan mesra rakyat. Sesungguhnya rakyat sentiasa didahulukan di Satok.

Penduduk DUN Satok bakal nikmati perkhidmatan Internet percuma

Selasa, 10 Julai 2012 Utusan Borneo Online



BEGINI: Abang Johari memberitahu sesuatu kepada salah seorang penerima Komputer Riba 1Malaysia mengenai penggunaannya.

KUCHING: Lebih 20,000 penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Satok bakal menikmati perkhidmatan Internet percuma bermula bulan depan.

Menteri Perumahan Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg berkata, pada masa sekarang kerja-kerja memasang sistem jalur lebar bernilai RM100,000 sedang giat dijalankan.

Menurutnya, sebanyak empat lokasi dikenal pasti merangkumi Kampung Masjid, Kampung No.5, Kampung Muda Hashim dan Kampung Kudei untuk menempatkan peralatan sistem jalur lebar itu.

“Usaha ini bagi membolehkan penduduk menggunakan perkhidmatan Internet secara meluas tanpa dikenakan sebarang bayaran.

“Rakyat hanya menggunakan perkhidmatan ini dan kami akan bayar,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Komputer Riba 1Malaysia Kepada Pemimpin Masyarakat di sini, semalam.

Abang Johari yang juga ADUN Satok menjelaskan, Satok merupakan kawasan DUN pertama di negeri ini mempunyai komunikasi pintar.

“Dengan adanya perkhidmatan Internet percuma, pemimpin masyarakat dan rakyat lebih mudah berhubung termasuk membincangkan masalah di kawasan masing-masing,” ujarnya.

Menurutnya, perkhidmatan Internet itu juga amat perlu bagi generasi muda yang pada masa sekarang mempunyai peralatan komunikasi.

“Mereka kini tidak perlu bersusah untuk mencari maklumat daripada Internet kerana kami menyediakan secara percuma,” jelasnya.

Selain itu, beliau menambah, penduduk yang menguasahakan perniagaan boleh menggunakan perkhidmatan berkenaan untuk mempromosi dan memasarkan produk masing-masing.

“Sekarang ini kebanyakan usahawan memasarkan produk dengan konsep e-commerce,” kata Abang Johari.

- Posted using BlogPress from my New iPad

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites