Nuffnang

Thursday, April 4, 2013

Abang Jo Ingatkan Rakyat Pilih Pemimpin Rasional #PRU13


Rakyat diminta memanfaatkan amalan demokrasi negara dengan sebaik-baiknya. Ini disampaikan oleh Abg Jo apabila mengulas mengenai pembubaran parlimen pada pagi kelmarin.

Beliau juga berharap rakyat akan terus memberi mandat kepada BN yang mempunyai visi ekonomi berpendapatan tinggi! Semoga rakyat bijak memilih untuk masa hadapan mereka!

Amalan demokrasi negara perlu dimanfaat sebaiknya oleh masyarakat


April 4, 2013, Utusan Borneo

KUCHING: Amalan demokrasi negara perlu dimanfaatkan sebaiknya oleh semua lapisan masyarakat dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti.

Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg berkata ia adalah bagi memastikan negara kekal aman.

“Kita sama-sama mahu melihat masa depan yang mencapai visi ekonomi berpendapatan tinggi dan hidup dalam negara aman makmur.

“Maka, harapan saya ialah kita mengadakan pilihan raya dalam suasana aman dan memberi peluang kepada rakyat untuk menggunakan hak mereka untuk memilih pemimpin secara rasional,” katanya.

Abang Johari yang juga Menteri Perumahan dan Menteri Pelancongan berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pembubaran Parlimen oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semalam.

Justeru, jelas beliau harapannya itu merupakan asas dalam Barisan Nasional (BN) yang bertanggungjawab untuk masa depan negara.

“Saya rasa rakyat akan memberikan mandat kepada kerajaan BN kerana kita mempunyai tanggungjawab untuk masa depan negara,” katanya.

- Posted using BlogPress from my New iPad

0 comments:

Post a Comment

Nuff Box

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites